Értesüljön elsőként újdonságainkról, híreinkről, aktuális akcióinkról!

Hozzájárulok, hogy a Radiorent Plus Kft, mint adatkezelő az általam megadott személyes adataimat a lenti hozzájáruló nyilatkozatnak foglaltaknak megfelelően kezelje. Az adatkezelés célja: az Érintettekkel való kapcsolattartás, az Érintettek a Társaság aktuális akcióiról történő tájékoztatása A kezelt adatok köre: név e-mail cím Adatkezelés jogalapja: Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 számú a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (továbbiakban: GDPR, általános adatvédelmi rendelet) rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja szerinti érintetti hozzájárulás személyes adatok meghatározott céljából történő kezeléséhez.
Elfogadom a használati feltételeket

Antenna és PWR mérés

A felszerelést követően mindenképpen meg kell mérni az antenna sugárzási tulajdonságára jellemző adatokat. Az SWR érték egy %-os arány, ami a kisugárzott és a nem kisugárzott energia aránya. Az ideális antenna a betáplált energia 100 %-át kisugározza. Ez 1:1 állóhullám arányt eredményezne, ha lenne ilyen antenna. Veszteségek mindig vannak, de egy bizonyos % fölött az adó károsodását eredményezhetik. Ez az energia ugyanis nem kerül kisugárzásra, tehát visszaindul az adó felé. Ez zavarokat kelt és adott esetben, ha már az adó nem tudja elnyelni (hő keletkezik), meghibásodhat. Ezért törekednünk kell az 1:1,3 SWR érték alá menni. Ha ezen értéket, vagy kisebbet tudunk tartani, akkor hitelesen tudunk teljesítményt is mérni. Az 1:1,3 SWR jelentése, hogy a kisugárzott 2 W-ból 0,5 melegíti az adónkat, mert visszaverődik. A körsugárzó antenna a belé táplált energiát a tér minden irányába egyenletesen szétszórja. Ha irányított antennát használunk annak hosszától függően egy irányba koncentrálja ugyanazt az energiát. Ezzel távolságot nyerünk, viszont irány érzékeny lesz az antenna. Fontos tudni, hogy a kisugárzott energia csak illesztett hálózatnál maximális. Ennek jelentése, hogy amíg a generátorunk (adónk) 50 ohmos impedanciájú kimenete, a használt koax kábel 50 ohmja, és az antenna 50 ohmos impedanciája nem tér el jelentősen, a rendszerünk illesztett lesz.

Oldalainkon HTTP sütiket használunk a jobb működésért. További információk